ooopsss... cinta monyet......!!!

sekadar gambar hiasan


KELEBIHAN DAN KEBURUKAN
pabila cinta monyet bersemi kembali..



KELEBIHAN

Mudah menyesuaikan diri

  • Apa yg pasti, slh satu kebaikannya adalah kamu & si dia x perlu bnyk masa untuk menyesuaikan diri terhadap karakter masing2.. memandangkan kamu berdua telah saling mengenali antara satu sama lain.


Belajar drpd pengalaman lalu

  • Cuba ingat kembali ape punca yg menyebabkan hubungan kamu dan si dia putus di tgh jln..drpd itu, kamu blh pastikan kesilapan tersebut x akan diulangi supaya perhubungan kamu & si dia kali ini b'jln dgn lancar..


Banyak perkara yg blh dikongsi bersama

  • Kamu belajar dari sklh yg sama. oleh itu, tentunya bnyk kenangan masa lalu yg kamu berdua kongsi bersama. ingatan inilah secara x langsung akan membuatkan kamu berdua samakin rapat sehinggakan pabila bertemu, pasti ada saja perkara yg blh dibualkan & dikongsi bersama..



KEBURUKAN

Tidak ada keistimewaannya

  • Risikonya kamu merasakan hbgn antara kamu dgn si dia x ada sebarang keistimewaan. ini kerana, kamu begitu mengenali si dia, jdi setiap tindak tanduk si dia kamu sudah mengetahuinya dan yg pasti x akan ada sebarang kejutan untuk kamu.


Melayan kamu sama seperti teman lain

  • Ada kemungkinan, oleh krn si dia sudah mengenali kamu di zaman sekolah lg, jdi si dia akan melayan kamu spti teman2 sklh kamu yg lain dan x ada perasaan romantik langsung.. lebih menyakitkan hati lagi andai hujung minggu dia memilih untuk keluar beramai-ramai bersama teman2 yg lain dgn alasan ''kita sudah terbiasa bersama-sama''..


Mengungkit kisah lalu

  • Mungkin perpisahan yg berlaku dulu krn si dia curng dgnmu.. biarpun kini si dia hadir dgn janji yg baru, namun ada kalanya kesilapan yg lalu, begitu sukar utk dilupakan begitu saja.. akibatnya pabila ada saje peluang atau perselisihan faham, kisah2 lalu itu pasti akan diungkit kembali..

0 comments: