kehidupan manusia

Assalamualaikum..

Kehidupan adalah suatu yang susah hendak ditafsirkan.Tiada pernah ada kesudahan. Setiap hari adalah suatu pembaruan.. Suatu permulaan... Manusia bagai karakter bernyawa. Memainkan peranan dalam sandiwara dunia. .Masalah datang untuk menduga. Keimanan insan yang bergelar manusia.Adakah tabah... ataupun kecundang.

Manusia tentukan nasibnya. Allah berikan yang terbaik untuknya. Namun, kekecewaan datangnya dari kesalahan dirinya. Mereka melakonkan setiap watak... tanpa mereka sedari keadaannya.. Dalam perjalanan hidup bermacam dugaan. Yang perlu ketabahan dalam setiap keputusan..Diteruskan hidup sebagai satu permulaan. Yang ingin dilalui dengan penuh keyakinan.

Hidup ini tidak akan mati selagi Allah masih di sisi.Semangat yang diberi akan selalu membantu dalam melayari hidup ini.. Tidak ku cemburu ataupun sedih.. Namun kentalnya hati mencari yang lebih memahami hati yang sunyi. Walau sunyi ku masih siuman. Memilih insan untuk bergelar teman. Setiap insan punyai pasangan sendiri. Siapa pasangannya... tidak diketahui.
Mungkin di sini... mungkin juga di sana. Allah tetapkan dari azali.Berdoa, bersabar dan berusaha... pekerjaan kita pastinya.Mencari dan mencari apa yang sudah diberi.

"Percaya pada Allah... yang paling kritis. Percaya pada Nabi... memang penting sekali...
Hormati ibu bapa... itu yang perlu diingati...Sayangi diri sendiri... juga harus dijagai..."

WASSALAM

0 comments: